مرکز فرهنگی هنری سی سخت

این مرکز از ۱بهمن سال ۱۳۸۳فعالیت های فرهنگی ،هنری و ادبی خود را آغاز نموده است



خدمات مرکز :

 

کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی ۶تا۱۸سال

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی ومجازی

اجرای نمایش های عروسکی وتئاتر و نمایش فیلم

بخش های مرکز :

 

دارای دو کتابخانه کودک ونوجوان، سالن آمفی تئاتر  

امکانات ویژه مرکز :

 

سالن مطالعه کودک و سالن مطالعه نوجوان / سالن آمفی تئاتر وکارگاه هنری

امکانات کارگاهی :

 

کارگاه نقاشی وکارگاه سفال

خدمات فراگیر :

 

خدمات رسانی به کودکان ونوجوانان دارای نیازهای ویژه انجام نمی شود.

روز و ساعات فعالیت :

 

مرکز دریک شیفت از:۳۰ :۷صبح الی۱۳:۳۰عصر / روزه و فرد دختروروز های زوج پسر

پرسنل :

 

۱ نفر مسئول مرکز-۱ نفر نیروی هنری – ۱نفر مربی ادبی -۱نفر خدمات

شرایط عضویت :

 

داشتن حداقل ۶ سال تا ۱۷ سال  و پرداخت شهریه ۱۲۰۰۰ تومان برای عضویت در مرکز حقیقی


نشانی :

 

سی سخت .سیل بند غربی . کوچه شهید حسین زاده .کوچه کتاب

تلفن :

 

تلفن:۰۷۴۳۳۴۴۳۰۷۹

مسئول مرکز :

 

خانم صولت(سارا) صیادی سی سخت


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 


  • 1399/10/07 - 18:09
  • تعداد بازدید: 2958
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
نویسنده کودک‌ونوجوان:

گره‌افکنی قلب تپنده و مرکز ثقل داستان است

دوازدهمین نشست انجمن ادبی سایه خیال با موضوع گره‌افکنی و گشایی در داستان به صورت مجازی با حضور مربیان و اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد این نشست مجازی با هدف نقد آثار داستانی با حضور اعضای انجمن ادبی پنجشنبه ۴ دی۱۳۹۹ برگزار شد.

نقد آثار اعضا را سمیه آورند ، نویسنده و کارشناس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر عهده داشت.

سمیه آورند در این نشست که با حضور مدیرکل، کارشناسان، مربیان و اعضای انجمن همراه بود ضمن بررسی و نقد آثار اعضا به موضوع گره در داستان پرداخته و گفت: گره‌ای که در آغاز هر داستان افکنده می‌شود از پیچ و خم وقایعی عبور می‌کند تا در پایان داستان گشوده شود. 

وی به عوامل گوناگون و عناصر ساخته‌ی گره اشاره کرد و افزود: نیروی حاصل از تناقض‌های درونی یک فرد، فشارهای بیرونی انسان‌ها بر یکدیگر، دخالت و تحمیل نیروهای طبیعی یا تقدیری بر زندگی انسان‌ها، و یا ترکیبی از این‌ها می‌توانند به وجود آورنده گره باشند و این بستگی به قدرت و چندگانه بودن این نیروها در گره داستان دارد.

سمیه آورند در خصوص اهمیت گره‌افکنی در داستان گفت : گره‌افکنی در داستان نقطه‌ی محوری تلاقی امور، قلب تپنده و مرکز ثقل داستان است. گره، آن نقطه‌ی حادثه یا ماجرای مهم، حساس و سرنوشت‌سازی است که داستان در آن به اوج خود می‌رسد. 

دراین نشست دو اثر داستان با نام دایره های موازی اثر عارف مرتضوی پور(داستان اول) بررسی شد .

آورند ضمن نقد این اثر به بررسی نقاط ضعف و قوت داستان پرداخت و زاویه دید داستان که اول شخص بود و با مونولوگ گرایی آغاز شده را مناسب و از نکات مثبت این داستان دانست و ضمن بررسی عناصر داستان در این اثر پیشنهاد هایی نیز ارائه کرد. 

داستان دوم باران با موضوع یک روز بارنی در یک دبیرستان اثر فاطمه غفوری عضو فعال در انجمن‌های ادبی بررسی شد. توصیف های خیال انگیز ، شخصیت پردازی مناسب و لحن صمیمی از نکات مثبت این اثر بود که توسط سمیه آورند در این اثر نقد شد . وی پایان این داستان را از نکات مثبت این اثر دانست .

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت