کتابخانه پستی گچساران

این مرکز از سال 1378 فعالیت های فرهنگی ،هنری و ادبی خود را آغاز نموده است . در  آبان ماه ،مصادف با  هفته کتاب این مرکز با امانت و ارسال کتاب و آشنایی کودکان و نوجوانان روستایی با فعالیتهای فرهنگی هنری ادبی شروع بکار کرد . کلیه فعالیتها در این مرکز بصورت غیرحضوری و از طریق پست انجام می گیرد



خدمات مرکز :

 

امانت و ارسال کتاب به روستاها

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی بصور غیر حضوری

اجرای فعالیتهای هنری و ادبی بصورت غیر حضوریو از راه دور

بخش های مرکز :

 

دارای یک اتاق 25 متری واقع در مرکز2 کانون گچساران

امکانات ویژه مرکز :

 

 

امکانات کارگاهی :

 

 

خدمات فراگیر :

 

 

روز و ساعات فعالیت :

 

هر روز از ساعت 30/7 صبح تا14 ظهر

پرسنل :

 

یک نفر مربی فرهنگی

شرایط عضویت :

 

داشتن حداقل ۶ سال تا ۱۷ سال 


نشانی :

 

گچساران پانصد دستگاه – مستقیم کوچه5 جنب حسینیه شهدا – مرکز فرهنگی هنری شماره2 کانون گچساران

تلفن :

 

32336796 – 32337145

مسئول مرکز :

 

اقای عرفان قرقانی پور


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 


  • 1402/01/18 - 16:12
  • تعداد بازدید: 882
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
معاون فرهنگی کانون:

رویکرد کانون پرورش فکری استفاده از ظرفیت‌های مردمی است

معاون فرهنگی کانون گفت: ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف مردمی وجود دارد که کانون باید از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح در نشست مجازی با کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح سیاست‌های کانون در سال 1402 پرداخت و افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی بحث جدی در سال جاری است که کانون باید درهای خود را به سمت تمام ظرفیت‌ها باز کند. لازم است که از ظرفیت‌های مردمی برای دستیابی به اهداف کانون پرورش فکری به خوبی استفاده کنیم .

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادها اظهار داشت: کافی است این ظرفیت‌های اجتماعی مردمی در کنار توانمندی کانون پرورش فکری قرار گیرد بی‌تردید شاهد جهش‌های خوبی در حوزه کودک و نوجوان خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش موفق کانون در حوزه تصدی‌گری مطالبی را عنوان کرد و گفت: کانون پرورش فکری در دوره‌های گذشته در اجرای فعالیت‌هایش در حوزه تصدی‌گری قوی و موفق بوده است که اکنون باید علاوه بر تصدی‌گری به سمت تولی‌گری و تقویت مرجعیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشیم و در این حوزه کار کنیم.

رویکرد کانون پرورش فکری استفاده از ظرفیت‌های مردمی است

فلاح ابراز کرد: در حوزه تولی‌گری به این معنا که ما باید بتوانیم ظرفیت نهادها را روی میز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعال کنیم.

وی با اشاره به مقوله‌های فضاسازی، فرصت‌سازی و تصمیم‌سازی در حوزه کودک و نوجوان اظهار داشت: باید بتوانیم حوزه تصمیم‌سازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را با استفاده از ظرفیت نهادها ایجاد کنیم و این نقش تولی‌گری کانون را تقویت می کند.

وی کانون پرورش فکری را نقطه اتکا و اعتماد خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: همه خانواده‌ها و نهادهای فعال در حوزه کودک و نوجوان، کانون را به عنوان مرجع فعالیت کودک و نوجوان می‌شناسند و قبول دارند و این، نقطه‌ای قابل اتکاست که باید تقویت شود و به نسبت به این موضوع ورود جدی داشته باشیم و در این حوزه برنامه داریم.

معاون فرهنگی کانون از مسوولان کانون استان خواست که موضوع‌ها و جریان‌های اجتماعی فعال در استان را شناسایی و به حضور جدی در عرصه تصمیم‌سازی حوزه کودک و نوجوان اهتمام ورزند.

وی سال ۱۴۰۲ را زمینه تحقق و شروع «کانون پلاس» برای حضور کانون در عرصه فناوری‌های نوین عنوان کرد.

فلاح تصریح کرد: کانون پرورش فکری مخاطبانی دارد که اعضای آن، لحظه‌ای هستند و به آنها دسترسی ندارد. ما باید مدیریت مخاطبان را داشته باشیم و مدیریت ارتباطی در کانون پلاس کاملا قابل دسترس خواهد بود و در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی در حال شکل گیری است.

رویکرد کانون پرورش فکری استفاده از ظرفیت‌های مردمی است

 این مقام مسوول فرهنگی افزود: در کانون پلاس زیست بومی برای کودکان و نوجوانان و والدین ایجاد خواهیم کرد.

 وی با اشاره به برنامه‌های آینده کانون در حوزه فرهنگی به ارزش‌آفرینی فعالیت‌های کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: ایجاد یک فضای تبادلی و ارزش‌آفرینی از فعالیت‌های اعضا یکی از نقاط جدی و در حال مطالعه در کانون پلاس است که ما در این بستر باید بتوانیم شاهد ارزش‌آفرینی هر فعالیت، تبدیل ارزش‌ها و جابجایی ارزش‌ها در ساحت‌های مختلف باشیم که این مسأله در یک قالب فن‌آورانه در حال پیگیری است.

فلاح گفت: مثلاً اگر نوجوانی پنج کتاب مطالعه کرد باید شرایطی ایجاد که این فعالیت او تبدیل به یک ارزش افزوده دیگر شود و با آن ارزش افزوده، امکان خرید کتاب، تماشای فیلم، سینما، استفاده از مترو و... را داشته باشد و این زیست‌بوم باید شکل بگیرد.

معاون فرهنگی کانون در بخش دیگری از سخنان خود به طرح «کانون مدرسه» اشاره کرد و افزود: مدرسه برای ما کانون تجمع و اتصال کودکان و نوجوانان است که ما باید ارتباط با مدرسه را تقویت کنیم و نسبت به حوزه ورود جدی داشته باشیم.

وی افزود: طرح کانون مدرسه را به عنوان طرحی ملی می‌بینیم و مطالبه‌ای جدی و در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.

گفتنی است در پایان این نشست معاون فرهنگی کانون به سوال‌های مسوولان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی پاسخ داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت